Wednesday, 28 December 2011

Kepada sesiapa yg nak cari prune tu,,cuba cari yang jenama sunsweet....rasanya memang sedap pulak tu!!! ada banyak di pasar raya....cume harganya je yang mengancam sikit...huhu...


kepada

KEK LAPIS PRUNE BEREMPAH

Bagi sesiapa yang bertanya sebelum ni...nak tahu kek lapis prun berempah tu camner,, ginilah rupe nyer...kek ni dihasilkan menggunakan method tradisional...yg dah join class jgn lupa praktik sampai jadi yer...






TAHNIAH KEPADA ANAK-ANAK CEMERLANG PMR



Kejayaan cemerlang dalam PMR menjadi semangat untuk anak-anak semua mengejar kejayaan akademik dan akhlak di peringkat SMA dan SPM....teruskan usaha..semoga berjaya...

TAHNIAH...

HOMEMADE CHOCOLATE

koleksi aneka homemade chocolate

















Friday, 2 December 2011

video solat versi malaysia..




video
jom solat...solat lah tiang agama...barangsiapa yg mendirikan solat maka ia telah mendirikan agamanya..dan barangsispa yg meninggalkan solat maka ia telah merobohkan agamanya...

Hebatnya Al-Qur'an


oleh : Syazana Syamsul

Terima kasih sebarkan ilmu ni...boleh kita kongsi

Panduan ini dikirim oleh rakan-rakan dan saya sekadar ingin berkongsi dengan teman-teman sekelian. Semuga ianya memberi kemanfaatan pada kita semua……amiiin
Dikatakan :-
۞ Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.
۞ Surah Yasin dapat menghi lan gkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.
۞ Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.
... ۞ Surah Al-Waqi’ah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.
۞ Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur.
۞ Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan.
۞ Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian.
۞ Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.
۞ Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.
۞ Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was.
Seterusnya, bagi menangani Syaitan Durjana, dikatakan juga:-
۞ Ketika anda membawa AL-QURAN, respon syaitan ialah biasa saja, tengok je...
۞ Ketika anda membukanya, syaitan mula curiga.
۞ Ketika anda membacanya, syaitan mula gelisah.
۞ Ketika anda memahaminya, dia mula kejang.
۞ Ketika anda mengamalkan AL-QURAN, dalam kehidupan setiap hari, dia stroke....
Teruskan membaca AL-QURAN dan mengamalkannya agar syaitan terus stroke.
۞ Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya.
۞ Syaitan kata, 'JANGAN SEBARKANNYA, KERANA IA TIDAK PENTING LANGSUNG!'

Sebar-sebarkan info ini Wahai SaudaraKu~

Jangan kita malas dan mengalah….ini mungkin menjadi setitik amal jariah yang bakal terhimpun menjadi telaga di akhirat nanti…

Wednesday, 23 November 2011

PROMOSI KELAS KEK LAPIS BERKUMPULAN (FOR BEGINNER) SEMPENA MENYAMBUT KEDATANGAN TAHUN 2012

RM 100 sahaja!!!
TARIKH : 18, 25 DISEMBER 2011 & 1 JANUARI 2012
BERMINAT?...SILA PILIH SALAH SATU TARIKH.
- 5 jenis kek akan di ajar seperti kek lapis masam manis, kek lapis india, kek lapis tembikai cheese, kek lapis chocolate cheese, kek lapis prune berempah
- 3 resepi bonus akan di berikan (kek lapis coklat chip, kek lapis betawi & kek lapis pandan cheese)

- demo & praktikal

- method tradisional & moden
- semua hasil kek akan di bawa pulang oleh peserta

- sijil penyertaan akan diberikan

- nota, jamuan ringan & makan tengahari disediakan

- kelas bermula dari jam 9.30 am - 4.30 pm

-kelas terhad hanya kepada 6 0rang sahaja


PERHATIAN!!!


SESIAPA YANG BERMINAT UNTUK MENGIKUTI SEBARANG KURSUS DI KANZA ENTERPRISE HENDAKLAH MEMBUAT BAYARAN PENUH SEBELUM MENGHADIRI KURSUS. UNTUK TEMPAHAN DAN PERTANYAAN SILA SMS/HUBUNGI PUAN ZA DI TALIAN 019-6642770 @ EMAIL KE hijautenang@yahoo.com


LOKASI KAMI : CHERAS, SELANGOR (ALAMAT LENGKAP AKAN DI HANTAR MELALUI SMS KEPADA YANG TELAH MEMBUAT PAYMENT SAHAJA!!!)


TERMA & SYARAT UNTUK MENGIKUTI SEBARANG KURSUS DI KANZA ENTERPRISE :


- Jelaskan yuran penuh secara bank-in ke akaun maybank @ cimb. Sila hantar sms untuk mendapatkan no akaun bank dari pihak kami

- Hantar sms ke 019-6642770 memberitahu bayaran telah dibuat. Sertakan juga nama, no kad pengenalan dan tarikh kursus yang ingin diikuti

- Kami akan menyemak bayaran anda secara online. Pastikan anda mendapat pengesahan daripada pihak kami.

- Setelah pengesahan dibuat nama anda akan dimasukkan dalam senarai peserta

- Sila bawa slip pembayaran anda pada hari kursus diadakan

- Bayaran hendaklah dibuat sekurang-kurangnya 5 hari sebelum bengkel berlangsung

- Sekiranya anda tidak dapat hadir pada hari bengkel diadakan tetapi bayaran telah dibuat, anda boleh menukar tarikh/modul kursus yang lain

- Tempat adalah terhad kepada 6 peserta sahaja. Kami akan mendahulukan kepada sesiapa yang membuat bayaran terlebih dahulu

- Pastikan anda TIDAK membawa bersama anak/rakan untuk keselesaan semua

Monday, 21 November 2011

RAHSIA MASAKAN.....



SAYA KONGSIKAN BUAT KAWAN2...DAN SESIAPA YANG MENGENALI DIRI INI....

diriwayatkan dari sorang tukang masak yang memang terkenal dengan kepakaran memasaknya...senang cerita dia ni memang masak main campak jer....saya pun tertarik untuk mengetahui apakah rahsianya....bila dirisik rupanya dia ni seorang tukang masak lelaki rupenya....penuh tercabar rasa diri ni...aku dah lah perempuan tapi diakan lelaki mana sedap masak...terdetik dalam naluri kecilku....namun ternyata sangkaan aku meleset...baru aku teringat ramai lagi cheff lelaki yang hebat2...spt cheff wan....hemm mungkin juga??? aku berfikir....

hari demi hari aku cuba untuk bertemu beliau..akhirnya...aku dapat memperkenalkan diri...ujian demi ujian aku hadapi apabila beliau tidak mahu mengajarkan aku apakah rahsianya....aku semakin berkobar untuk menerobos ilmu masakah yang aku amat cintai ini....

kalau nak di ceritakan payahnya nak dapatkan sesuatu ilmu tu....akhirnya...aku dipleawa untuk masuk ke bahagian dapur tapi tidak dibenarkan berbuat apa2...hanya duduk dan lihat tukang masak tadi memasak...

sehingga akhir,,aku tidak menemui apa2 kelainan pada skill masakannya..sama jer...dalam hatiku...( ceteknya ilmu kita kan)..
setelah tiga kali aku dibenarkan untuk melihat sendiri dia memasak akhirnya aku ditegur dan ditanya apakah yang aku dapat selama 3 kali peluang yang aku dapat untuk melihat skillnya....

pada aku..tiada apa2 kelainan....beliau hanya tersenyum....akhirnya beliau mengajarkan aku bahawa setiap kali dia memotong, mengambil ,mencebuk masakan, menggaul, menumis dan sebagainya....mulutnya tidak berhenti dari menyebut SUBHANALLAH,,WALHAMDULILLAH WALA ILAHA ILLALLAH ALLAHU AKBAR....bahkan setiap perbuatan dimulakan dengan BISMILLAH....benarlah hadith nabi " setiap sesuatu yang kita kerjakan jika tidak dibaca "bismillah"maka ia akan terputus" ....terputus dari keberkatannya.....

berulah aku insaf selama ini,,kita merasakan bahawa kita lah yang memasak,,kitalah yang bake cake tu,,kitalah yang adun segala bahan tu...rupanya ALLAH yang menjadikan ia nampak menarik,,,ia gebu,,bersarang2...dan sedap dimakan....mungkin selama ini kita sudah ada perasaan itu,,tapi sikap keakuan ( terasa akulah yang membuatnya ) itu mengurangkan kesedapan apa sahaja yang kita buat.....

aku bertanya lagi,,adakah hal ini didalam bab memasak sahaja,,,jawabnya tidak...bahkan kita perlu pergantungan yang tinggi kepada ALLAH dalam setiap apa jua yang kita lakukan....bila mana sikap KEAKUAN itu sudah tiada,,kita akan dapati ketenangan yang unggul bila kita bersama ALLAH dalam apa jua keadaan...ALLAHLAH tempat kita mengadu,,DIALAH juga yang menggkabulkan doa kita...terima kasih dan saya kongsikan semua ini bersama kawan2....

Sunday, 20 November 2011

SELAMAT MENGHADAPI PEPERIKSAAN SPM...


Buat anak-anak yang sedang menghadapi peperiksaan SPM,,,kita selaku ibu ni jangan putus harap untuk mendoakan kejayaan mereka...bukan hanya berserah pada Allah...berikut adalah tips bagi ibu yang ada anak-anak sedang menghadapi peperiksaan besar :
1. Hendaklah sentiasa bersih hati dengan ikhlas terhadap anak-anak
2. Memaafkan kesalahan dan kesilapan anak-anak...jangan simpan dalam hati
3. Jangan lupa untuk solat Dhuha dan memohon keberkatan dan dimudahkan anak-anak yang sedang menjawap di dewan peperiksaan
4. PENTING!!..sila dapatkan jadual ujian anak kita. JANGAN sampai kita tak tahu pun bila dan subjek apa yang anak kita sedang hadapi...
5. Bila mereka pulang ,,tanya dan ambil berat apa yang berlaku semasa ujian tadi...
6. Berikan sokongan dan semangat andai mereka bimbang dan risau
7. Sama-sama bermunajat kepada Allah dengan solat hajat selepas maghrib agar mereka dan kita berjaya didunia dan akhirat
8. Jangan sampai GPS akademik anak kita cemerlang tapi GPS akhlak dan adab anak kita hancur....


semoga berjaya...

Tuesday, 1 November 2011

JADUAL BULAN NOVEMBER & DISEMBER 2011 (SILA BOOKING SEKARANG!!!)



TARIKH
HARI
YURAN
NAMA BENGKEL
CATATAN

12 & 13 NOVEMBER
SABTU
&
AHAD

RM 140

KELAS KEK LAPIS
(FOR BEGINNER)

SILA PILIH SALAH SATU TARIKH

19 & 20 NOVEMBER
SABTU
&
AHAD

RM 140

KELAS HOMEMADE   CHOCOLATE

SILA PILIH SALAH SATU TARIKH

26 & 27 NOVEMBER
SABTU
&
AHAD

RM 150

KELAS ANEKA KEK KUKUS

SILA PILIH SALAH SATU TARIKH

3 & 4 DISEMBER
SABTU
&
AHAD

RM 140

KELAS KEK LAPIS
(FOR BEGINNER)

SILA PILIH SALAH SATU TARIKH

10 & 11 DISEMBER
SABTU
&
AHAD

RM 140

KELAS HOMEMADE   CHOCOLATE

SILA PILIH SALAH SATU TARIKH

17
 DISEMBER


SABTU

RM 150

KELAS ANEKA KEK KUKUS

-




24 DISEMBER


SABTU

RM 150

KELAS ANEKA TALAM

-




 31 DISEMBER

SABTU

RM 150

KELAS KEK LAPIS (FULLY COURSE)

-


PERHATIAN!!!

SESIAPA YANG BERMINAT UNTUK MENGIKUTI SEBARANG KURSUS DI KANZA ENTERPRISE HENDAKLAH MEMBUAT BAYARAN PENUH SEBELUM MENGHADIRI KURSUS. UNTUK TEMPAHAN DAN PERTANYAAN SILA SMS/HUBUNGI PUAN ZA DI TALIAN 019-6642770 @ EMAIL KE hijautenang@yahoo.com

LOKASI KAMI : CHERAS, SELANGOR (ALAMAT LENGKAP AKAN DI HANTAR MELALUI SMS KEPADA YANG TELAH MEMBUAT PAYMENT SAHAJA!!!)

TERMA & SYARAT UNTUK MENGIKUTI SEBARANG KURSUS DI KANZA ENTERPRISE :

- Jelaskan yuran penuh secara bank-in ke akaun maybank @ cimb. Sila hantar sms untuk mendapatkan no akaun bank dari pihak kami
- Hantar sms ke 019-6642770 memberitahu bayaran telah dibuat. Sertakan juga nama, no kad pengenalan dan tarikh kursus yang ingin diikuti
- Kami akan menyemak bayaran anda secara online. Pastikan anda mendapat pengesahan daripada pihak kami.
- Setelah pengesahan dibuat nama anda akan dimasukkan dalam senarai peserta
- Sila bawa slip pembayaran anda pada hari kursus diadakan
- Bayaran hendaklah dibuat sekurang-kurangnya 5 hari sebelum bengkel berlangsung
- Sekiranya anda tidak dapat hadir pada hari bengkel diadakan tetapi bayaran telah dibuat, anda boleh menukar tarikh/modul kursus yang lain
- Tempat adalah terhad kepada 10 peserta sahaja. Kami akan mendahulukan kepada sesiapa yang membuat bayaran terlebih dahulu
- Pastikan anda TIDAK membawa bersama anak/rakan untuk keselesaan semua

APAM TEPUNG BERAS

Teringat apam masa kecik2 dulu kat kampung...mudah jer nak buat...berminat? sms 019-6642770..resipi percuma jer....