Wednesday, 28 December 2011

Kepada sesiapa yg nak cari prune tu,,cuba cari yang jenama sunsweet....rasanya memang sedap pulak tu!!! ada banyak di pasar raya....cume harganya je yang mengancam sikit...huhu...


kepada

KEK LAPIS PRUNE BEREMPAH

Bagi sesiapa yang bertanya sebelum ni...nak tahu kek lapis prun berempah tu camner,, ginilah rupe nyer...kek ni dihasilkan menggunakan method tradisional...yg dah join class jgn lupa praktik sampai jadi yer...






TAHNIAH KEPADA ANAK-ANAK CEMERLANG PMR



Kejayaan cemerlang dalam PMR menjadi semangat untuk anak-anak semua mengejar kejayaan akademik dan akhlak di peringkat SMA dan SPM....teruskan usaha..semoga berjaya...

TAHNIAH...

HOMEMADE CHOCOLATE

koleksi aneka homemade chocolate

















Friday, 2 December 2011

video solat versi malaysia..




video
jom solat...solat lah tiang agama...barangsiapa yg mendirikan solat maka ia telah mendirikan agamanya..dan barangsispa yg meninggalkan solat maka ia telah merobohkan agamanya...

Hebatnya Al-Qur'an


oleh : Syazana Syamsul

Terima kasih sebarkan ilmu ni...boleh kita kongsi

Panduan ini dikirim oleh rakan-rakan dan saya sekadar ingin berkongsi dengan teman-teman sekelian. Semuga ianya memberi kemanfaatan pada kita semua……amiiin
Dikatakan :-
۞ Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.
۞ Surah Yasin dapat menghi lan gkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.
۞ Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.
... ۞ Surah Al-Waqi’ah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.
۞ Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur.
۞ Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan.
۞ Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian.
۞ Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.
۞ Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.
۞ Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was.
Seterusnya, bagi menangani Syaitan Durjana, dikatakan juga:-
۞ Ketika anda membawa AL-QURAN, respon syaitan ialah biasa saja, tengok je...
۞ Ketika anda membukanya, syaitan mula curiga.
۞ Ketika anda membacanya, syaitan mula gelisah.
۞ Ketika anda memahaminya, dia mula kejang.
۞ Ketika anda mengamalkan AL-QURAN, dalam kehidupan setiap hari, dia stroke....
Teruskan membaca AL-QURAN dan mengamalkannya agar syaitan terus stroke.
۞ Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya.
۞ Syaitan kata, 'JANGAN SEBARKANNYA, KERANA IA TIDAK PENTING LANGSUNG!'

Sebar-sebarkan info ini Wahai SaudaraKu~

Jangan kita malas dan mengalah….ini mungkin menjadi setitik amal jariah yang bakal terhimpun menjadi telaga di akhirat nanti…